Volg ons op Social Media

Auto Nieuws

Autoverkoop in de maand mei gelijk aan vorig jaar

Gepubliceerd

op

Autosnelweg-2

In de maand mei zijn er in Nederland 36.830 nieuwe personenauto’s geregistreerd. Vorig jaar werden in de maand mei vrijwel hetzelfde aantal geregistreerd, namelijk 36.710 registraties. Volgens de officiële cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC bedraagt het totale aantal registraties in de eerste vijf maanden van dit jaar 185.023, wat een daling van 10,3 procent betekend.

De daling die fors hoger is dan in de rest van Europa is volgens BOVAG en RAI Vereniging onder anderen te wijten aan de invoering van de WLTP en de bijbehorende forse stijging van de BPM. Men pleit daarom ook al langer voor een aanpassing van de BPM-tabel, omdat de nieuwe emissietest WLTP ervoor zorgt dat er voor identieke auto’s nu flink meer aanschafbelasting moet worden afgedragen voor 1 september 2018.

De Volkswagen Polo is het meest geregistreerde model in mei 2019

Besluiteloos

Dit is in tegenspraak met de toezegging van voormalig staatsecrataris van Financiën Wiebes, die een ‘budgetneutrale’ invoering beloofde. BOVAG en RAI Vereniging willen dan ook zo spoedig mogelijk concrete actie van de huidige bewindsman Menno Snel, die echter besluiteloos lijkt. Hieronder de meest geregistreerde merken en modellen van de maand mei 2019:

DE MEEST GEREGISTREERDE MERKEN IN MEI 2019:

  1. Volkswagen 4.060 exemplaren en 11,0 procent marktaandeel
  2. Opel 3.131 exemplaren en 8,5 procent marktaandeel
  3. Peugeot 2.447 exemplaren en 6,6 procent marktaandeel
  4. Toyota 2.443 exemplaren en 6,6 procent marktaandeel
  5. KIA 2.370 exemplaren en 6,4 procent marktaandeel

DE MEEST GEREGISTREERDE MODELLEN IN MEI 2019 WAREN:

  1. Volkswagen Polo 1.237 exemplaren en 3,4 procent marktaandeel
  2. Opel Karl 1.001 exemplaren en 2,7 procent marktaandeel
  3. KIA Niro 977 exemplaren en 2,7 procent marktaandeel
  4. Ford Focus 910 exemplaren en 2,5 procent marktaandeel
  5. KIA Picanto 843 exemplaren en 2,3 procent marktaandeel
Reageer op dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Formule 1