Volg ons op Social Media

Auto Nieuws

De nieuwe Peugeot 208 beschikbaar in elektrische uitvoering

Gepubliceerd

op

Bron: Peugeot

Peugeot heeft zijn nieuwe en elektrische 208 gepresenteerd voor de Autosalon van Genève. Deze auto gaat de concurrentie aan met de nieuwe Renault Clio.

Peugeot komt met een normale versie van de 208, maar vanaf deze herfst is de 208 ook beschikbaar in een elektrische versie. Het is de eerste elektrische versie van de 208, maar de aandrijflijn blijft hetzelfde. Dat betekent dat ook in deze versie van de 208 een motor zit met 136pk en 260 Nm. Daarnaast is er een accupakket die zijn energie put uit een 50 Kwh grote unit.

Grote actieradius

De 208 is in drie rijmodi te zetten: Eco, Normaal en Sport. De mate waarin de 208e zijn energie regenereert is in twee niveaus te stellen. De e-208 is in staat om van een snelheid van 0km/h naar 100km/h af te leggen in 8,1 seconden. Ook de actieradius is een interessant puntje. Die moet volgens Peugeot liggen op 340 kilometer. De 208 is in 30 minuten, via een 100kW-lader, weer opgeladen tot 80 procent. De batterij heeft een garantie van 8 jaar of als er 160 000 kilometer mee is gereden.

Jonge uitstraling

Peugeot is met de 208 een stap in de toekomst gegaan. Door zijn jonge looks is het een auto die de belangstelling krijgt die het verdiend. Twee zaken die daarbij ook niet onbelangrijk zijn is het uiterlijk en het innerlijk van de auto. Qua uiterlijk is de 208 langer, breder en lager dan het vorige model. De motorkap is ook een stuk langer dan voorheen. De 208 beschikt, net als bij de 508, over full-ledkoplampen. Dan het innerlijk van de 208. Deze auto zal beschikken over een 3D-instrumentenpaneel genaamd Peugeot’s I-Cockpit. Met een ingebouwde 3D navigatie van Tom Tom, kan deze alle file’s en andere risico’s op de weg herkennen.


Beschikbaar in drie uitvoeringen

De nieuwe 208 en 208e zal beschikbaar zijn in de uitvoeringen Acces, GT en GT-Line. Deze herfst zal die op de markt verschijnen. Over een eventuele prijs heeft Peugeot nog nik bekendgemaakt.

Reageer op dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Formule 1