Connect with us

Auto Nieuws

Onderzoek wijst uit: Clubliefde Feyenoord zit niet in je DNA

Published

on

Opel-dna-onderzoek-Feyenoord-supporters

Opel Nederland heeft de prestigieuze ESA Award in ontvangst genomen. Dit gebeurde tijden de jaarlijkse verkiezing van de beste Europese sponsorcases door de ESA (European Sponsorshop Association). ‘Het grote Feyenoord DNA-onderzoek’ won in Londen in de categorie Middelgrote sport sponsorschappen.

Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek

Opel Nederland is sponsor van Feyenoord en startte begin 2018 een grootschalig DNA-onderzoek. Hiermee wilde de autofabrikant onderzoeken of de liefde voor de Rotterdamse voetbalclub ook in het DNA kan zitten. Supporters van Feyenoord konden zich vrijwillig opgeven om deel te nemen aan Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek.

Er werden uiteindelijk 168 respondenten geselecteerd uit meer dan 5.000 supporters die bereid waren wangslijm af te staan voor DNA-onderzoek. Een wereldprimeur, want nooit eerder werd een dergelijk onderzoek verricht bij een voetbalclub. Resultaten van het onderzoek toonden aan dat de clubliefde voor Feyenoord niet in je DNA zit, maar ontstaat door invloeden vanuit opvoeding, omgeving en vrienden.

Champions League award

Ruud van der Knaap, manager voetbal bij sportmarketingbureau Triple Double: “De combinatie Opel en Feyenoord is al jaren een geweldige bron van inspiratie voor opvallende en impactvolle campagnes. Het is geweldig om te zien dat de ESA het creatieve concept en het effect van de campagne over ‘Het Feyenoord-DNA’ beloont met deze Europese hoofdprijs.” Volgens ingewijden wordt de award van de ESA-verkiezing ook wel ‘de Champions League van de sponsor awards’ genoemd.

Click to comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Formule 1